Kontakta vår kundservice
020-414 414
Vardagar 07.30-21.00, helg 09.00-19.00
Customer service in other languagesIn other languages
Men för dig som vill få allmän pensionsinformation på ditt modersmål erbjuder vi även flerspråkig kundservice i samarbete med Folksam.
Du är varmt välkommen att kontakta oss på följande språk:
Language | Telephone number | |
Arabic |
![]() |
0771-585 900 |
Bosnian | Usluge osiguranja na bosanskom jeziku | 0771-585 901 |
Croatian | Usluge osiguranja na hrvatskom jeziku | 0771-585 905 |
English | Insurance service in English | 040-257 309 |
Finnish | Suomenkielinen vakuutuspalvelu | 0771-585 903 |
German | Versicherungservice auf Deutsch | 0771-585 915 |
Italian | Servizio assicurazioni in italiano | 040-257 352 |
Kurdish (north) | Servisa sigurte bi kurdiye | 040-257 352 |
Kurdish (south) |
![]() |
040-257 309 |
Pashto/Dari |
![]() |
0771-585 906 |
Persian |
![]() |
0771-585 907 |
Polish | Serwis ubezpieczeny jezyku polskim | 0771-585 908 |
Russian | Общая информация о пенсиях на русском языке | 0771-585 909 |
Serbian | Usluge osiguranja na srpskom jeziku | 0771-585 910 |
Somalian | Adeega caymisyadda afka-somaaliga | 0771-585 911 |
Spanish | Servicio de seguros en español | 0771-585 912 |
Turkish | Türkçe dilinde sigorta hizmetleri | 0771-585 914 |
Lätt svenska | Försäkringsservice på lätt svenska | 0771-585 913 |
Prenumerera på nyhetsbrev
Om du inte är nöjd
Vårt mål är att varje kund ska vara nöjd. Att det trots allt uppstår missförstånd, missnöje eller problem går tyvärr inte alltid att undvika. Det kan vara allt från att du tycker att du har fått fel information eller är missnöjd med hanteringen av ditt ärende.
Även om du är missnöjd vill vi att det ska vara enkelt att vara kund hos oss och därför beskriver vi här hur du kan gå tillväga.
Tala först med den som handlagt ditt ärende
Missförstånd eller oenigheter kan oftast klaras upp på ett enkelt sätt. Ta därför först kontakt med den som handlagt ditt ärende. Telefonnummer och adress hittar du på ditt försäkringsbesked eller i korrespondensen avseende din försäkring.
Är du fortfarande inte nöjd kan du kontakta din handläggares närmaste chef.
Kundombudsmannen
Är du missnöjd med Folksams LO Pensions slutliga beslut har du möjlighet att begära omprövning av Kundombudsmannen. Kundombudsmannen är oberoende i förhållande till Folksam LO Pensions organisation och prövar de flesta ärenden rörande försäkring och sparande.
Kundombudsmannen kan göra en opartisk bedömning av ditt ärende och rekommendera Folksam LO Pension att ändra sitt beslut. Din begäran om omprövning måste ske inom ett år efter Folksams LO Pensions slutliga beslut. Prövningen är naturligtvis kostnadsfri.
Om du fortfarande inte är nöjd
Om vi har försökt lösa problemen tillsammans och du inte är nöjd med utfallet finns det andra möjligheter för dig att få ditt ärende prövat.
DÄRFÖR VÄLJER DU FOLKSAM LO PENSION
- Mer i pension med hög avkastning och låga avgifter
- Vi är medlemmarnas pensionsbolag
- Pengarna placeras i företag som tar ansvar för människor och miljön
- Ett enkelt sparande anpassat efter din ålder
